COMMUNICATIE (VOLTIJD)

Opleiding
Hogeschool
Variant
Aantal eerstejaars
Adres

Communicatie
Avans Hogeschool
Voltijd
100
Lovensdijkstraat 61
4818 AJ Breda

WAT LEER JE?

Organisaties bestaan uit mensen. Mensen die met elkaar communiceren en met de doelgroepen (stakeholders) buiten de organisatie. Dat lijkt makkelijk, maar blijkt in de praktijk best ingewikkeld. Communicatie gaat namelijk over verbinding, over begrip en begrepen worden. Als communicatieprofessional heb je daarin een grote rol van betekenis. Daarom krijg je ook vakken als sociale psychologie waarbij je leert hoe je menselijk gedrag ten positieve kunt beïnvloeden. Je leert in projecten verschillende soorten praktijkonderzoek te doen, groepen te begeleiden en echte opdrachtgevers te adviseren. Je ontwikkelt je zowel persoonlijk als professioneel tot een reflectieve, kritische en stevige communicatieprofessional die organisaties, medewerkers en externe belanghebbenden kan helpen te verbinden.

WAT KAN JE ER MEE?

Met een diploma Communicatie van Avans kun je veel kanten op. Zowel bij kleine, middelgrote als grote organisaties. Dat blijkt wel uit waar onze afgestudeerden terechtkomen. Afhankelijk van het bedrijf of de organisatie waar je straks gaat werken, houd je je bezig met bijvoorbeeld het ontwikkelen én uitvoeren van communicatiestrategieën op vlak van: marketingcommunicatie, sociale media, contentmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, community management, interne communicatie, branding en positionering, reputatiemanagement en campagnemanagement. Je kunt ook aan de slag als communicatiestrateeg, tekstschrijver, project- of accountmanager bij gespecialiseerde (communicatie)bureaus in reclame, (online)marketing, events, branding en reputatie. Daarnaast vinden onze afgestudeerden ook hun weg bij gemeenten en provincie waar ze aan de slag gaan met uitdagende interne en externe communicatievraagstukken.

WAARIN ONDERSCHEIDT DEZE OPLEIDING ZICH VAN ANDERE COMMUNICATIE-OPLEIDINGEN?

Mensen – dus ook organisaties – zijn voortdurend in beweging. De beroepspraktijk verwacht van een communicatieprofessional daarom steeds meer. Niet alleen vakinhoudelijk, maar juíst ook als persoon. Om je daar goed op voor te bereiden, leggen we bij Avans Communicatie de nadruk op vier thema’s, namelijk: Communicatie & Gedrag (sociale psychologie), Verandercommunicatie, Reputatiemanagement & Branding én het ontwikkelen van je eigen Persoonlijke en Professionele leiderschap. Daarmee begin je zelfverzekerd en met een stevig gevulde rugzak aan kennis, kunde en vaardigheden aan je carrière om organisaties en hun medewerkers te helpen communicatiever te worden.