Communiceren doet iedereen, maar de communicatieprofessional snapt veel beter dan anderen hoe communicatie werkt. Hij/zij begrijpt de impact die communicatie kan hebben, de effecten en de gevolgen daarvan, ook de onbedoelde. Er zijn vijf beroepsrollen: Contentmanager en -producent: je hebt de regie over communicatieprojecten en maakt zelf content. Communicatieadviseur: je bent strateeg en adviseert over beleid. Conceptontwikkelaar: je bent innovatief en creatief en bedenkt concepten. Communicatiecoach: je helpt anderen communicatiever te worden. En tot slot Communicatieanalist: je bent onderzoeker en test en analyseert de impact van communicatieactiviteiten.
WAT KAN JE ER MEE?
Arbeidsmarktcommunicatiespecialist, artdirector, campagnemanager, campagnestrateeeg, communicatiecoach, communicatieonderzoeker, communicatietrainer, community manager, contentmarketingspecialist, copywriter, creative advisor, evenementencommunicatiespecialist, fondsenwerver marketing pr specialist, marketingcommunicatie specialist, mediaplanner, newsroom manager, online- communicatiespecialist, pers- en publiekvoorlichter producer, SEO- copywriter, social media specialist.
WAARIN ONDERSCHEIDT DEZE OPLEIDING ZICH VAN ANDERE COMMUNICATIE-OPLEIDINGEN?